VIP

Jumaat, 29 Oktober 2010

Tokek aka Pokke ke ni?

Sekarang heboh pasal tokek kan? Ala tokek? tak tau? Spesis cicak besar. Sekarangkan heboh...jual tokek boleh jadi kaya. Sebabnya menurut kajian, tokek ni dipercayai (boleh caya ke?) boleh mengubat penyakit yang belum jumpa penawar iaitu AIDS. Tengoklah cicak yang aku jumpa kat rumah aku ni....
Cak!
Inilah rupa cicak yang membuatkan aku selalu terkejut, sebab selalu terserempak tak kala nak naik tangga. Tengoklah kepala dia hampir sama besar dengan batang penyodok tu..

Nampak sedap je biskut tu.. sat ye
Besar dia tiga kali saiz cicak biasa, anggaran berat 100gram ++.. kalau tengok mesti rasa geli-geleman campur menakutkan.. eeeii

Alhamdulillah.. kenyang.. bye
Warna dia kehijau-hijauan, bintik hitam campur putih kot... tak dapat snap gambar dari dekat.. Kalau sapa2 yang terer, ni tokek atau cicak biasa?

1 ulasan:

Irine Nadia MaRceLLo berkata...

besarrr gilewww!! huhuhuu -__-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...