VIP

Jelitaku-MK

Isnin, 4 April 2011

Gagal Itu Biasa, Terus Berusaha Adalah Luar Biasa

Maksudnya disini ialah kita haruslah sentiasa berusaha walaupun menghadapi kegagalan kerana sikap terus berusaha itu adalah luar biasa kerana tidak ramai mampu bangun kembali setelah tersungkur.

“Fail is ordinary, but keep striving........ is extra-ordinary!"

'You Have Failed, Please Die'...janganlah kita mempunyai sikap sebegini yang mudah berputus asa. Selepas sesuatu kegagalan akan bermulanya suatu kecemerlangan. Tiada kecemerlangan tanpa kegagalan dan tiada kegagalan yang tidak boleh membangun manusia untuk menjadi cemerlang. Jadi jangan takutkan kegagalan. Bak kata Billi Lim (seorang pakar motivasi), 'Dare To Failed', berani menghadapi kegagalan untuk mencapai kecemerlangan. Kegagalan bukanlah pengakhir suatu kehidupan.
"Failing in the past does not mean you are going to fail in the future".

Jadi mari kita berusaha mencapai kecemerlangan bersama-sama.

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)." -Surah Al-Imran ayat 200

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" -Surah Al-Baqarah ayat 45

Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan. Rasa takut bukanlah untuk dinikmati, tetapi untuk dihadapi. Bila kita mengisi hati kita dengan penyesalan untuk masa lalu dan kekhawatiran untuk masa depan, kita tak memiliki hari ini untuk kita syukuri.

1 ulasan:

♥sophie♥ berkata...

yeah like this ! sekali gagal tak semestinya gagal selama-lamanye kan :) usaha penting !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...