VIP

Sabtu, 4 Disember 2010

Boleh Tahan 8 Jam

Hatiku berbelah bagi antara Dell dan Acer
Orang kata Dell bagus dari segi kualiti dan waranti, kalau rosak dorang akan datang rumah untuk baiki. Tapi dari segi spesifikasi dan harga, Acer lebih berbaloi.
Yang mana satu ni?
Last sekali pilih Acer jugak sebab tertarik dengan design yang sophisticated, nipis, ringan dan bateri tahan lebih 8 jam? Waranti setahun, itu sudah memadai, kalau nak waranti panjang lagi, kena bayar lebihlah.

TimelineX
Spesifikasi
:: Processor- Intel Core i5 430M 2.26 GHz
:: Mainboard - Intel HM55
:: Memory - 4096 MB, 2x 2048 MByte DDR3-8500 (1066 MHz)
:: Graphics adapter - ATI Mobility Radeon HD 5650 - 1024 MB, Core: 550 MHz, Memory: 800 MHz, DDR3, 8.692.1.0, Switchable Graphics: Intel GMA HD
:: Display - 14.0 inch 16:9, 1366x768 pixel, LED-Backlight, AUO303C, glossy: yes
:: Harddisk - WDC WD6400BEVT-22A0RT0, 640GB 5400rpm
:: Soundcard - Realtek ALC269 @ Intel Ibex Peak PCH
:: Connections - 4 USB 2.0, 1 VGA, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Headphones/Line-out (including S/PDIF), Microphone, Card Reader: MMC, SD, MS, MS Pro, xD,
:: Networking - Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (10/100/1000MBit), Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter (abgn), 2.1 Bluetooth
:: Optical drive - TSSTcorp CDDVDW TS-U633F
:: Size - height x width x depth (in mm): 30 x 342 x 245
:: Weight - 2.1 kg
:: Battery - 66 Wh Lithium-Ion, 6 cell
:: Operating System - Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit
:: Additional features - Webcam: 1.3 Megapixel, Guide, 12 Month Warranty


Akhirnya laptop zaman batuku seperti di sini dah berganti baru, disponsor sempena harijadi pada 1 Disember  yang lalu. Terima kasih daun keladi, tahun depan sponsor lagi!

now u c
now u don
now u c a new one

4 ulasan:

iqbalhakimi berkata...

waah..seronok akak dapat new laptop..iqbal xmerasa lagi nie..huhu

Nowwa Fitri berkata...

wahhhhhhh.....aku pakai netbook je...;)

Creativ berkata...

hehe..lima tahun skali tukar.. senang nak buat keje skali

TiMmiE berkata...

wah~ cne acer? puas hati ke?
sy ingt nk beli dell sbb ramai yg ckp dell tahan lasak tp hrga die mencekik gak la.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...